Wednesday 1 June 2016

Oglavina

 Posle dužeg vremena juče se zadržah na Fejsbuku duže od 2.5 minuta. Verovatno bih taj nalog (ukoliko je to uopšte moguće) uništio da mi ne služi da vidim unuku na drugom kraju sveta (u zatvorenoj grupi napravljenoj za tu svrhu) i održavanje kontakta sa 3 (tri) osobe, koje su odlučile da to bude medijum komunikacije. Za obe te svrhe namešten mi je alarm, tako da kada nemam novu fotku (/ video unuke) ili novu poruku od ovo troje uopšte ne zalazim na to mesto.

Juče sam napravio izuzetak. Hteo sam da vidim šta ljudi “šeruju” ili je možda bolje “šOraju okolo”.


Lagao bih ako bih rekao da sam se iznenadio pomanjkanju reakcija na demonstracije i proteste u Parizu i Briselu, ali takođe bih lagao ako bih rekao da sam očekivao tako gromoglasnu tišinu o tome. Naime, ipak je većina mojih “fejsbuk-frendova” navodno levičarsko-progresivno-liberalne (ne u ekonomskom smislu) orijentacije ili da se manem smeštanja ih u onaj omiljeni politički koordinatni sistem i da pojednostavim – sve go pravednik do pravednika.

Kada su se terorizmi dešavali u tim gradovima malo njih nije izrazilo empatiju (za razliku od napada u Ankari i/ili Istanbulu). Sada, kada radnička klasa protestuje protiv zakona o radu i stezanja kaiša, a policija reaguje... hmmm... neproporcionalnom silom i napada (mirne) demonstracije suzavcem i vodenim topovima, totalni muk.

Interesantno...

Pre tačno tri godine to mesto (Fejsbuk) je ključalo od “pravedničkog” gneva što je turska policija sprečavala (i srećom sprečila) huligansku bagru da izvede “color coded” neoliberalnu (u ekonomskom smislu) kontra-revoluciju, odnosno zbaci legalnu i legitimno izabranu vlast. To se šOralo i džoralo falsifikatima, lažnim vestim i još lažnijim “analizama”. (Od tada je fotka tipa isečenog brodskim propelerom standardni deo propagandnog kita, svakog interenet “pravednika”, a služi kao ultimativni dokaz policijske brutalnosti) Svako je bio ekspert za tursku politiku, uključujući one koji bi imali teškoće oko pronalaženja Ankare na mapi. Sasvim logično – svi na Fejsbuku imaju neku vrstu Internet konekcije, pa su shodno tome svi eksperti za sve.

Reakcija sveCkog javnog mnjenja na društvenim mrežama glede Gezi park protesta je bila pokazna vežba one Tvenove da laž optrči svet 2x dok istina zapertla cipele, s tom razlikom da činjenice nikad nisu stigle do onih koji su na tim mrežama penili. “Pravednici” društvenih mreža do kraja (ni dan-danas) nisu ukapirali ko je to protestovao na Taksim trgu i vrlo koordinirano u Ankari i xy gradova Turske (a zašto im je tek nepoznanica).

Ovde mora jedna digresija – ukupan broj učesnika (dakle svi gradovi) nije prešao 0,7% populacije. Da pesto i kusur 'iljada nasilnih majmuna može izgledati mnogo, ali je zapravo pičkin dim (3x toliko se recimo skupi na obeležavanju godišnjice osvajanja Konstantinopolja). Ona “deca cvetya” u Taksim “republiKi” su bila samo maska za prikrivanje nasilja koje je dovelo do gubitaka nekoliko života (malo s obzirom na razmere) i više milijardi dolara materijalne štete.

Toj konfuziji i nerazumevanju “ko je ko” su u velikoj meri doprineli (osim mejnstrim medija i njihovih medijskih drolja) jedan “šampanjski” levičar, Tarik Ali i jedan omnipotentni cionistički “gatekeeper” Noam Čomski.

Baš kao u sjajnom tekstu Žana Brikmonta – Wishful Thinking Left – prvi od njih je “ocenio” da su Gezi protesti izraz “pravedničke” borbe “potlačenih” diljem planete, povezavši ih, između ostalog, (o tempora, o mores) sa meksičkim Zapatistima. Apsolutno sam siguran da su se Gezi budale upišavale od smeha, jer ogromna većina te razmažene derladi pripada privilegovanoj klasi, koja se sve do 2003. smatrala neprikosnovenim vlasnikom Turske, vlasnim da gazi i tlači većinu. Toj većini gaženoj decenijama u ime jedne nakaradne, nacionalističke, ideologije je prvi put (posle 2003.) vraćeno dostojanstvo uspostavljanjem koliko-tolike jednakosti, što privilegovana bagra vidi kao nešto što je direktno ugrožava. (O tome da privilegovanoj bagri niš' ne fali osim političkih poluga za ugnjetavanje većine, te da se dobrano okoristila o ekonomski napredak zemlje, ne vredi pričati)

Čomski je bio još patetičniji. No, za to je potrebna uvodna priča.

Otisci prstiju metoda Džina Šarpa su neštedimice ostavljani na svakom koraku tog pokušaja državnog udara. Jedna od manifestacija toga je bio prilično neuspeo pokušaj obesmišljavanja reči çapulcu” – maroder pljačkaš, čita se čapuldžu. Naime, u cilju izvrgavanja ruglu onoga čije obaranje s vlasti je cilj poželjno je izvaditi reč/rečenicu iz njegovog/njenog govora i obesmisliti je. Napraviti od nje sprdnju i neku vrstu “šifre” prepoznavanja grupe. Tadašnji premijer, sadašnji predsednikje u jednoj od prvih reakcija je morone Gezi protesta nazvao maroderima. Lumeni su tada smislili da je to idealna prilika za gorenavedeno, pa je startovana akcija javnog deklarisanja maroderima po društvenim mrežama.

I gle čuda, otprilike u isto vreme kada se prolupali profesor lingvistike slikao ispred natpisa “ja sam čapuldžu” objavljenja je slika jednog od najkapitaliste Turske (Džema Bojnera – Cem Boyner) kako drži natpis istog sadržaja. “Anarho-sindikalista” rame uz rame sa super-kapitalistom! :)))) Alal vera!
Inače u samoj zemlji nije bila nikakva tajna (naprotiv) ko finansira provijant budaletinama u Taksim “republici” (stara ekonomska elita), ali, jbga, te stvari nisu ušle u vizuru “pravednika društvenih mreža”. A i kako bi? Njima je pokazan cilj i beslovesno (uz pomoć mejnstrim medija i medijskih drolja) su krenuli u stampedo bez presedana. To da je pucanj koji je inicirao taj stampedo bio mega-laž nije igralo nikakvu ulogu.







Danas, kada se otpor ljudi u Francuskoj i Belgiji zaista može povezati sa pravednom borbom ugnjetenih diljem planete (pa, ako baš insistirate i Zapatistima) ta oglavina nije data.

Nigde nema Čomskog (on blebeće o Trampu i o tome kako je spreman da podrži ratnu zločinku Hilari, ako onaj fejk socijalista i ništa manji ratni huškač i intervencionista od nje, Sanders, propa'ne). Nigde Tarika, verovatno zauzet ispijanjem šampanjca na žurkama salonskih levičara. Nigde domatyih “anarho-sindikalista”. Nigde nikog.


Kao da se ne dešava.